Kleine Mensen In De Grote Wereld

cyq_bhvw8aacndl

Foto 1 : A. Den Doolaard – Kleine Mensen In De Grote Wereld

Kleine Mensen In De Grote Wereld
Voor Milja en Branda,
die erin moeten opgroeien,

Querido Uitgeverij
Eerste druk, Februari 1953
Tweede druk, Augustus 1953

Ik heb A. Den Doolaard gelezen en bewonderd.
Vooral is hij bekend om zijn ethisch inzicht.
Gelijk ik deel en mag delen.

A. Den Doolaard zie en bezie ik
als één van de grootste Nederlandse auteurs
in de wereldgeschiedenis.

Hij bewees dat goedaardigheid
altijd
het laatst woord kent.

A. Den Doolaard dien ik
vanuit mijn hart en levenswerk
aangezien hij een voorbeeld

tot de mensheid is.

Incasseringsvermogen wordt gedragen, verdragen
én doorgedragen in, via en door de stilte.
Niet, zozeer, via expressie van woorden,
hoe dan ook.

Ik acht Paul Custers hoger dan Koningin Wilhelmina
ooit iets tot het volk heeft mogen betekenen.
De namen ‘hufter’ of ‘schoft’ zijn niet eens meer nog
van toepassing.

Amen

De Religieus Leidster Petra Cecilia Maria Hermans
The Religion Of The Blue Circle
Worldpoet 546
Babaji
God

Wee hem, die olie op de golven wil gieten, wanneer God ze opzweept
tot een storm. Wee hem, die zijn goede naam dierbaarder acht dan het
goede. Wee hem, die liever behagen wil dan schokken. Wee hem, die de
waarheid niet aandurft, zelfs wanneer leugen redding voor hem zou
betekenen.

Herman Melville : ‘Moby Dick’.

Uit : A. Den Doolaard – Kleine Mensen In De Grote Wereld

© 2016 Petra Hermans

Als ik het vuur beheers, betekent het,
dat ik de absolute controle heb, over het (stromend) water.

Foto 2 : De Religieus Leidster Petra Cecilia Maria Hermans

 

cvsls6oueaineic

