Vrede en liefde

cv4nynnwiaep6f_

Foto : De Religieus Leidster Petra Cecilia Maria Hermans

“Vrede is een woord waarvoor ik vocht.
Rust heb ik nu reeds gevonden.”
P.C.M. Hermans
Nederland, Nuenen,
12 oktober 2017

Vrede en liefde

De vrede en liefde in mij
zijn
overkoepelend.

De vrede en liefde van het hart
overkoepelen
de menselijke natuur der driften.

Waarom zoeken naar goud
terwijl ik de waarde van het zilver
als geen ander ken?

De vrede en liefde in de ziel
werken
overkoepelend.

Aan een betere wereld
voor een betere wereld
van vrede en liefde.

Erg gelukkig ben ik met mijn eigen kijk op de wereld.
De wijze hoeft zichzelf
niet te bewijzen.

Ik bracht
een nieuwe dag,
waarin ik altijd
heb geloofd.

Laat de mens vrij en de mens laat u vrij.
De wijze mens berust in haar lot.

Zégevieren op het leven,
dat is, zoiets, ver voorbij
alle dromen van het hart,
buiten de zielsbeleving.

Wanneer het werk reeds voltooid
blijkt te mogen zijn,
bekomt de ziel geheel haar welverdiende rust.

Een toonbeeld tot de gehele mensheid.
Berusting. Volledige berusting.

De Religieus Leidster Petra Cecilia Maria Hermans
The Religion Of The Blue Circle
Worldpoet 546
Babaji
God

Nederland, Tilburg,
16 december 2016

© 2016 Petra Hermans

Vrede is alles in mij
en alles is vrede in mij.

Ik vind het prima.
Vandaag. Morgen.

Illustratie : The Religion Of The Blue Circle

cxi5jisuuaegrla

