Auwe Jongens Krentenbrood

winston-gerschtanowitz

Auwe Jongens Krentenbrood

Het was een term die door mijn docent geschiedenis
werd gehanteerd, om het verraad van Hitler te duiden.

Jullie, met jullie vriendjes.

Auwe Jongens Krentenbrood.
Ouwe Jongens Krentenbrood.

Het is wat ik zie in mijn land.
Het is wat ik zie in de wereld.
Het is wat ik altijd zag in mijn wereld.

Triest als je niet in de gaten hebt
hoe triest je bent.
Het gaat echt allemaal nergens over.

Adolf Hitler, Herr Führer, was reeds bespeurd
op jullie site van een leuke vakantietrip.
Wat vervelend nou. Pleur op!

Jullie, zonder vrienden.
Jullie, zonder énige vrienden.

Hoe eenzaam, verdrietig en alleen.
Hoe leeg, verlaten en verloren.

Jongens, zonder énige vorm van potentie.
De eikel valt niet ver van de boom.
Gewetenloos.

Aan het eind, aan het einde
zit je daar
zul jíj daar zitten, alleen in een hoekje …

… zonder, ook, maar één snee krentenbrood.

Drijfzand lijkt efficiënter te werken
dan de witte geit.
Als, de Lof der Zotheid!

Je bent mijn grote vrind, daar kun je van op aan!!
Witte geit, volgens enkele prachtig overgeleverde verhalen… .

Een witte geit die de andere kleine geitjes zal verzwelgen.

De Religieus Leidster Petra Cecilia Maria Hermans
The Religion Of The Blue Circle
Worldpoet 546
Babaji

Michael Andreas Helmut Ende – Die unendliche Geschichte (1979)

Het RTL en SBS volk is het gajes van de samenleving.
Ik weet niet, precies, of mensen met of zonder AUDI,
nu hofjesvolk zijn. Het antwoord is mij reeds duidelijk.
Geld onder jullie rouleert in de drugswereld der prostitutie
van het Buitenland.

Een ontmoeten is zeker niet een wederzijds begroeten.
Evenmin een valselijke betuiging van loze tot lege schaamte.

Nederland, Tilburg,
20 december 2016

© 2016 Petra Hermans

wereldbol

 

Illustratie  I : Peter Falk (Columbo)

peterfalk-edit-006-606x404-wp

Illustratie II : Peter Falk (Columbo)

river_jfif

 

 

