Jan Goossens

cwlzdtjweaeggef

Foto 1 : De Religieus Leidster Petra Cecilia Maria Hermans

“Meerdere malen zal ik knielen op uw graf, totdat ik
erbij neer zal vallen.”

Jan Goossens

Ik ben een kleindochter van Jan Goossens.
De wereld zal het weten ook.
Dat ik een kleindochter van Jan Goossens ben.

Mensen waren bang van Jan Goossens.
Zelfs na zijn dood.
Het zegt wel wat.

Je zou bang kunnen zijn van mijn strenge
doch rechtvaardige liefde.
Maar dan ken je mij nog niet goed.

Ik ben een kleindochter van mijn grootvader Jan Goossens.
Hij vond een hele hoop niet deugen.
Vandaar dat ik even om de hoek kwam kijken.

De Religieus Leidster Petra Cecilia Maria Hermans
The Religion Of The Blue Circle
Worldpoet 546
Babaji
God

Amen

Opa had een mooie term, voor mensen die niks doen
op een dag, en met hun leven: NIETSNUTTEN.

De naam was Petra Hermans.
In de voetsporen van Jan Goossens.
In mijn aderen stroomt het bloed van de familie Goossens.

Nederland, Tilburg,
5 januari 2017

Opa Jan Goossens werd tijdens Wereldoorlog II, meerder malen opgeroepen
om te komen opdraven voor Nazi-Duitsland.
Hij weigerde en dook bij meerdere boerderijen in Noord-Brabant onder.
Mijn tante Ria, Zuster Apollonia bij de Zusters van de Choorstraat te Den Bosch
werd vanuit de zorgzame Miet Weijters, onder alle spanningen
uitgezonden om hem, per fiets, wat extra boterhammen te brengen… .
Mijn grootvader weerstond twee oorlogen, de hongerdood maar zijn eer
en waardigheid blijven eeuwig voortduren.

© 2017 Petra Hermans

Foto 2 : De Religieus Leidster Petra Cecilia Maria Hermans

cv4nynnwiaep6f_

