Mijn Santiago-knie

cv4zmonwyaet3wh

Foto Één : De Religieus Leidster Petra Cecilia Maria Hermans

Mijn Santiago-knie

Die middag, die avond werden er 3 Mars repen in mijn tent gegooid.
Later bracht Geert mij een potje Tijgerbalsem.
Tijdens elke trap op mijn fiets voelde ik een scheut, een pijnlijke steek.

Een aantal kilometers had ik nog te gaan.
En toch zou ik het halen.
Na die éne dag, met veel wind, regen en koude.

Een doorzetter ben ik altijd al geweest.
Aangeboren en getraind beklim ik elke berg
tot de laatste berg is bestreden.

Met Bas behaalde ik de eindstreep, tranen in ogen en keel.
Het eindpunt was eindelijk, na weken, behaald!
Ik weet eigenlijk niet meer welke knie het nog was.

De Religieus Leidster Petra Cecilia Maria Hermans
The Religion Of The Blue Circle
Worldpoet 546
Babaji
God

6 januari 2017

You can’t give anything, when you’ve been cycling without air.

© 2017 Petra Hermans

Foto Twee : De Religieus Leidster Petra Cecilia Maria Hermans

cnmszmjxyaaeqps

 

